reklama

Slovenský bezdomovec v Peru

Keď som bol v roku 2011 na návšteve rodiny v Peru, zachytil som v správach informáciu miestnej televízie o problémoch obyvateľov jednej mestskej časti hlavného mesta s bezdomovcom. Tento bezdomovec zrejme trpel schizofréniou. Prespával v stane na ulici, ohrozoval susedov a vyhlasoval o sebe, že je Boh. Svojim správaním naháňal poriadny strach. Nezávideniahodná situácia pre obyvateľov z okolia, avšak každý deň sa na nás valí toľko správ o rôznych nešťastiach, zločinoch a katastrofách, takže som sa nad tým veľmi nepozastavoval. Spozornel som až vo chvíli, keď reportér spomenul, že bezdomovec je pôvodom zo Slovenska.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
Záber na tvár slovenského bezdomovca, z reportáže peruánskej televízie
Záber na tvár slovenského bezdomovca, z reportáže peruánskej televízie (zdroj: Jan Milata)

Viete si predstaviť to prekvapenie? Určite sa nepomýlili? Veď čo by tu v Lime robil Slovák - bezdomovec na ulici? Moje pochybnosti sa rozplynuli vo chvíli, keď muž ukázal na kameru svoj občiansky preukaz a bolo vidieť všetky údaje. V Peru zrejme neexistuje zákon o ochrane osobných údajov alebo nie je taký prísny ako ten náš, takže žiadne údaje neboli zamazané. Meno bezdomovca bolo Peter Kliment.

V reportáži Peter Kliment uviedol, že má pri sebe občiansky preukaz, ale na fotke nie je on. „Toho na preukaze nepoznám. To nie som ja. Ja som nadprirodzený. Ja som Boh“. Uviedol o sebe. Na ulici býva už viac ako rok. Podľa jeho slov, v Peru sa ocitol ešte v roku 2007, kedy pašoval drogy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rozmýšľal som, ako by som tomu človeku mohol pomôcť. Skúsim ho vyhľadať a porozprávať sa s ním? Malo by to však zmysel, keď je viditeľne psychicky chorý? Tak ma napadla myšlienka, ktorú som aj zrealizoval. Napísal som email do jednej slovenskej televízie, spolu s linkom na video na youtube, kde bola reportáž o slovenskom bezdomovcovi nahratá. Na moje milé prekvapenie, zanedlho ma kontaktoval Samuel Migaľ, reportér televízie s tým, že pripravuje o Petrovi Klimentovi reportáž do hlavného spravodajstva.

Reportáž peruánskej televízie o Petrovi Klimentovi. (foto Jan Milata)

Reportáž bola odvysielaná v hlavných správach, neskôr bolo odvysielané aj jej pokračovanie, v ktorom sa reportérom podarilo nájsť rodičov Petra Klimenta, ktorí bývajú v Banskej Bystrici. Petrova mama objasnila, že domov sa nemôže vrátiť, pretože bol právoplatne odsúdený v Peru za drogovú činnosť na šesť rokov a osem mesiacov. Po odsedení tretiny trestu bol prepustený s tým, že sa pravidelne musí úradom hlásiť a preto sa nemôže na Slovensko vrátiť. Televízia kontaktovala aj slovenskú ambasádu v argentínskom Buenos Aires, keďže v Peru slovenská ambasáda nie je. Podľa ich informácií Peter Kliment odmietol akúkoľvek pomoc zo strany slovenských úradov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Reportáž si môžete pozrieť na tomto linku:

http://udalosti.noviny.sk/zo-zahranicia/27-09-2011/vravi-ze-je-boh-a-nahana-strach-slovak-v-peru-vyvolal-rozruch.html

Na youtube sú zverejnené aj reportáže z peruánskej televízie:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=T_fDRkRej_0

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=FRjhoTEM6pc

Jan Milata

Jan Milata

Bloger 
  • Počet článkov:  45
  •  | 
  • Páči sa:  6x

Slovák, ktorý si zamiloval ďalekú a veľmi rôznorodú krajinu, plnú histórie, tajomstiev, tradícií a milých ľudí - Peru. Zamiloval sa nielen do krajiny, ale aj do Peruánky, s ktorou má jedného syna. Zoznam autorových rubrík:  JedloCestovanieSúkromnéNezaradenéMotivácia

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu